Festiwal Ewana McGregora oraz tajemnice „Wichrowych Wzgórz” w nowym FILMIE

150x110

Od kilku miesięcy na ekranach trwa minifestiwal Ewana McGregora. Do kin wchodzi właśnie jego kolejny film – „Połów szczęścia w Jemenie”. Z tej okazji w najnowszym wydaniu magazynu FILM – Ewan McGregor i jego filmowa biografia.

A ponadto w najnowszym wydaniu magazynu FILM: czego jeszcze nie wiemy o siostrach Brönte, czyli cała  prawda o „Wichrowych Wzgórzach”, wszystkie miłości Marcina Dorocińskiego, „Lęk wysokości”, czyli o trudnych relacjach ojciec-syn, zmierzch filmowego melodramatu oraz Liam Neeson o wędkarstwie.

Ten Szkot nigdy nie miał oporów przed rozbieraniem się przed kamerą. Nagość stała się nieodłącznym elementem jego kariery. Brytyjskie gazety piszą o swoistej tradycji i żartują, że McGregor zastrzega sobie takie sceny w kontrakcie.  Magazyn „Out” uważa, że penis McGregora pojawia się na ekranie tak często, iż zasłużył sobie na Oscara. A sam McGregor żartuje, że ta część jego ciała powinna mieć także swój profil na Facebooku i konto na Twiterrze. Ma świadomość, że jego brak pruderii może budzić niezdrową sensację. McGregorowi nie uśmiecha się jednak przypisanie do jednego typu ról. „Szukam w kinie różnorodności. Powtarzanie się jest nudne”- mówi. Ewan McGregor w najnowszym wydaniu magazynu FILM.

Na łamach miesięcznika FILM również cała prawda o… „Wichrowych Wzgórzach”. Czy kolejna, wchodząca do naszych kin 20 kwietnia, ekranizacja legendarnej powieści Emily Brönte przerwie nieskończoną serię grzecznych adaptacji, w których jest wszystko, poza najważniejszym – że „Wichrowe Wzgórza” w swoim czasie były skandalem: wulgarnym, pogańskim i gorszącym! Filmowy skrót fabuły nie oddaje wagi dzieła i nie tłumaczy zaskoczenia, jakim dla wiktoriańskiego czytelnika była powieść. A głównie jej bohaterowie. Cathy, kapryśna i zbuntowana, deklarująca, że chce mieć i kochanka, i męża – wychodziła poza ówczesny kanon kobiecości. Heathcliff – okrutny, przebiegły, ekstremalny w miłości i nienawiści. Szokowały realistyczne sceny alkoholowych ekscesów Hindleya, okrucieństwa ludzi wobec siebie i zwierząt, sugestia nekrofilii. Adaptacja Andrei Arnold – estetycznie prowokacyjna, na przekór konwencjom kina kostiumowego – wydawać się może próbą wyłamania drzwi łomem. Nieznane oblicze „Wichrowych Wzgórz” w najnowszym wydaniu FILMU.

W najnowszym FILMIE także Marcin Dorociński - zapowiada najnowszy film ze swoim udziałem, fabularny debiut Bartka Konopki „Lęk wysokości”. Ta historia nie poruszy, jeżeli będziesz ją oglądał »opancerzony«. Jednak w momencie, kiedy otworzysz serce, możesz zostać »trafiony«. Ja się otworzyłem. Po obejrzeniu filmu na festiwalu w Gdyni przez godzinę leżałem na łóżku w hotelu. Nie potrafiłem się uspokoić. Na ekranie nie widziałem Stroińskiego i Dorocińskiego, tylko ojca i syna – mówi Dorociński. O roli w „Lęku wysokości”, o tym, jak wyglądała praca nad filmem, jak wygląda codzienność popularnego aktora i czy jeden z amantów polskiego kina współczesnego ma jakieś kompleksy – w rozmowie Łukasza Maciejewskiego z Marcinem Dorocińskim w kwietniowym FILMIE.

„Lęk wysokości” to film o trudnych relacjach ojca z synem. Ten film warto obejrzeć, by dostrzec przemianę tych relacji, która dokonała się nie tylko na ekranie, ale i w społeczeństwie. W najnowszym wydaniu FILM-u - o nie tylko filmowych relacjach ojcowsko-synowskich i współczesnym archetypie ojca.

FILM odnotowuje też śmierć filmowej miłości w tonacji serio, czyli zmierzch kinowego melodramatu. Tradycyjny filmowy melodramat znajduje się w odwrocie, ustępując pola komediom romantycznym. Jego wypieranie z filmowej przestrzeni pokazuje, że w popkulturze coraz mniej jest miejsca dla powagi, a tę coraz częściej bierze się w nawias ironii, ubiera w dowcip czy grę. Czy „Miłość umarła w kinie” – w najnowszym wydaniu miesięcznika FILM.   

W FILMIE też najbardziej zapracowany europejski aktor w Hollywood. Tylko w tym roku mogliśmy go już oglądać w „Przetrwaniu”, „Gniewie Tytanów”, a niebawem zobaczymy go w „Battleship: Bitwa o Ziemię”. W rozmowie z FILMEM Liam Neeson przyznaje, że zapiera się rękami i nogami przed myśleniem o swoim wieku i zamierza grać, dopóki jego ciało i pamięć na to pozwolą. Zdradza też, że jego największym sukcesem było złowienie ryby o nazwie albula…  

Do części nakładu najnowszego wydania magazynu FILM dołączona jest płyta DVD. Tym razem do wyboru oparte na faktach: historia miłości kobiety z Europy i tubylca z Afryki, oparta na powieści Corinne Hoffman „Biała Masajka” lub dramat o zamachu na Richarda Nixona „Zabić prezydenta”. Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty – 6,99.

*****

FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą FILMU jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Jacek Rakowiecki. Magazyn FILM  jest już również dostępny w wersji cyfrowej w AppStore oraz w Google Play.